
VAR HITTAR JAG EDUARDS ACCESSORIES PRODUKTER?
Eduards Accessories produkter finns i mode-, design- och livsstilsbutiker i Europa, USA, Australien och Asien. Alla produkter är tillgängliga i Eduards Studio på Kastellgatan 11 i Göteborg. Kontakta oss gärna för att boka personligt möte i Eduards Studio eller för hjälp med att hitta din närmaste butik.

BYTEN OCH RETURER
Byte av vara
Produkter som är köpta på Eduards Accessories webbshop kan bytas mot en annan modell eller färg inom 14 dagar från leveranstillfället under förutsättning att varan är oanvänd och i nyskick. Eduards Accessories står för fraktkostnader vid byte av vara vid köp över 1000 kr inom Sverige.
Retur
På köp gjorda på Eduards Accessories webbshop har du som privatkund 14 dagars ångerrätt under förutsättning att varan är oanvänd och i nyskick. Kunden står för fraktkostnader vid retur.

KLAGOMÅL OCH REKLAMATIONER
Klagomål
Läder är ett naturligt material som berättar en historia. Märken och naturliga färgskiftningar förekommer och är bevis på att det är en produkt av äkta naturmaterial, tillverkad på ett hantverksmässigt sätt, som du håller i din hand. Om du inte är nöjd med skicket på din vara efter leverans från Eduards Accessories webbshop, kontakta oss utan dröjsmål.
Reklamationer
Du som konsument har enligt svensk lag möjlighet att reklamera en vara i upp till 3 år efter köpet, dock inom skälig tid från att felet upptäckts. Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktion av varan och avser inte normalt slitage eller åldrande av produkt. I enlighet med konsumenträtten, och som en del i Eduards hållbarhetsmission, repareras varan i första hand om felet bedöms som ursprungligt och om övriga faktorer är uppfyllda. För bedömning av bästa lösning behöver vi foton som underlag samt kvitto på ditt köp.